Совети од РСБСП за безбедно ноќно возење

Возењето во ноќни услови носи многу предизвици, потенцијални закани и опасности од аспект на безбедно одвивање на сообраќајот.

Возењето во ноќни услови носи многу предизвици, потенцијални закани и опасности од аспект на безбедно одвивање на сообраќајот и токму затоа Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата (РСБСП) советува за полесно справување со предизвиците од ноќното возење.

- Најголем предизвик кај ноќното возење е слабата видливост на патот и околината. Една студија во САД покажува дека од една третина до една половина од сите возила имаат слабо или погрешно насочени фарови и светла. Затоа, доколку патувате во ноќни услови, задолжително проверете дали светлата и фаровите работат со максимална ефикасност, велат од РСБСП.

За подобра видливост, помало напрегање и помал замор при возењето во ноќни услови, светлата, фаровите, ретровизорот, ветробранските стакла и страничните стакла, секогаш треба да бидат максимално чисти.

Од РСБСП посочуваат возачите со сериозни проблеми со видот најдобро е да не учествуваат во сообраќајот, особено во ноќни услови и во услови на дожд кога видливоста е значително загрозена.

- Според англиските оптичари околу 90 отсто од реакцијата на возачот зависи од видот. Затоа, секогаш кога возите, а особено кога возите во ноќни услови, доколку имате проблем со видот, задолжително користете ги оптичките помагала, велат од РСБСП.

Оттаму посочуваат дека возачите доколку имаат проблеми со видот и доколку користат оптички помагала, пред да започнат со патувањето, да почекаат неколку минути во автомобилот очите да се прилагодат на темнината.

Според англиската асоцијација на оптичари, прилагодувањето на темнината значително ќе ја подобри способноста за гледање во мракот.

- Возачите кои имаат проблеми со видот, во услови на ден и силно сонце, пожелно е редовно да користат очила за сонце и на тој начин полесно ќе се прилагодат за возење во услови на темнина, посочуваат од РСБСП.

Оттаму додаваат дека и намалувањето или елиминирањето на пушењето е особено важно затоа што чадот од пушењето ја намалува визуелната способност на возачот.

- Согласно ЗБСП користењето на светла во Република Македонија е задолжително и дење и ноќе и таа обврска треба секогаш да се почитува. Доколку некогаш ги немате вклучено светлата и се прашувате дали е доволно темнина да ги вклучите светлата, тоа значи дека првите симптоми за намелена видливост се веќе присутни и треба веднаш да ги вклучите светлата, истакнуваат од РСБСП.

За поглема безбедност секој возач, секогаш треба да внимава на дозволената брзина, но во услови на ноќ, брзото возење повеќекратно го зголемува ризикот од предизвикување сообраќајна незгода.

- Користете ги долгите светла, но истовремено бидете внимателни и не ги заслепувајте возачите кои доаѓаат од спротивен правец. Исто така, создавајте си навика да не гледате директно во светлата на возилата што доаѓаат од спротивната страна или во светлата што се наоѓаат во околината. Гледањето директно во изворот на светлината ја намалува визуелната способност на возачот и ги изморува очите.  Внимавајте на рефлексиите и на индиректните извори на светлина како издувните гасови на возилата пред вас, очите на животните, вировите вода на коловозот итн. Голема е можноста погрешно да ве наведат и да донесете погрешна одлука како возач, велат од РСБСП.

Возењето во ноќни услови, најчесто е спротивно на биоритамот на организмот и предизвикува замор и поспаност кај возачот, особено во периодот од 02:00 до 07:00 часот наутро. Затоа, доколку возите ноќе, правете почести паузи за одмор, вежби, краток сон.

Од РСБСП советуваат до возачите за полесно да се справат со заморот, да консумираат повеќе течности, да разговараат со сопатниците, да пропуштаат свеж воздух во возилото и да дишете длабоко.

Посебно апелираат при возење во ноќни услови да се внимава на животните на патот, бидејќи тие се активни во тој период од денот и ризикот за нивна појава е поголем. /МИА

Жестоки протести против Орбан во Будимпешта (ВИДЕО)

Полицијата употреби солзавец за да ги растера демонстрантите , кои протестираа во центарот на Будимпешта.

Веќе втора вечер во Будимпешта се одржуваат жестоки протести против Владата на премиерот Виктор Орбан.

Протестите почнаа вчера по донесувањето на ,,робовладетелскиот закон” од страна на пратениците од партијата на Орбан , кои имаат двотретинско мнозинство во Парламентот. Со законот значително се зголемува бројот на прекувремени работни часови , што може да ги побара работодавачот од работникот.

Полицијата употереби солзавец за да ги растера демонстрантите , кои на специјалците фрлаа со камења , јајца и други предмети.

Интересно е што некои од демомнстрантите носеа солзавец , со  кој ги прскаа полицајците. За време на протестите е скрпен еден прозорец на зградата на Парламентот.

На протестите имало околу три илјади демонстранти , кои извикуваа пароли против премиоерот Орбан и неговата влада.

Полицијата го уби терористот од Стразбур (ВИДЕО)

Француските специјалци го неутрализираа напаѓачот , кој пред два дена уби три лица и повреди 12 на Божикниот саем во центарот на Стразбур.

Чериф Чекат завчера вечер изврпи терористички напад и од тогаш е во бегство . Во потрагата по него се уапсени пет лица, а претходно беа приведени членовите на неговото семејство. 

Тој е пронајден во населбата Неудорф , каде полицијата од попладнево спроведе голема акција за негово пронаоѓање , а специјалци врпеа претрес во куќите.

ЕУ го продолжи санкциите кон Русија поради состојбата на истокот на Украина

Првите луѓе на Европската Унија се договорија за повторно да ги проголжат санкциите кон Русија поради кризата на истокот на Украина и на Крим , објави претседателот на Европскиот Совет , Доналд Туск.  

,,Со одлуката на ЕУ , донесена едногласно , продолжуваат економските санкции кон Русија , зашто енма напредок во имплементирањето на договорот од Минск.” , објави Туск на  Твитер.

Со договорот од Минск во 2015 , Русија и Украина заедно со Германија и Франција договорија меркиз а ставање крај на војната на остокот на Украина.

притисни ентер