Поларна мечка дојде во град во потрага по храна

Гладна поларна мечка се појавила на улиците на индустрискиот град Норилск во Русија.

Белата мечка во потрага по храна минала неколку стотини километри и стигнала до градот Норилск.

Женката мечка, очигледно слаба уморна и болна лежела со часови на земјата во градот Норилск.Ова е првата поларна мечка видена во градот во последните 40 години, изјавиле жителите на Норилск.

„Мечката се уште кружи околу фабриката, а таму се полицијата и другите надлежни служби“, изјавил за АФП претставникот на еколошката служба Алекандер Коробкин.

Глобалното затоплување и климатските промени ги уништија ледените пространства населени со поларни мечки, поради што овие животни сега се принудени храната да ја бараат на копно, доаѓајќи на тој начин во близок контакт со луѓето.

На северот на Русија на почетокот од годинава е прогласена вонредна состојба откако повеќе од 50 бели поларни мечки се појавиле во населен реон во кој живеат неколку стотина жители.

Милошоски: Владата од ВМРО-ДПМНЕ ќе додели поголем број на средства за Радовиш

Би сакал да изразам благодарност за поканата од страна на градоначалникот и соработниците на Општина Радовиш.  

Од она што може да се забележи општина Радовиш во моментов има два крупни проблеми, првиот е еден мал скромен буџет, а вториот проблем е што самата централна власт на општината и прави опструкции со политички намери.

Со промената на власта овие два проблеми за Радовиш ќе бидат надминати, затоа што новата влада на ВМРО-ДПМНЕ планира да додели за секоја општина поголем број на средства секоја година и за тие средства да бидат искористени за корист на општината и граѓаните.

Реконструкцијата на стоковната куќа и нејзината пренамена во објект кој ќе го користат граѓаните и ќе биде од јавен интерес е еден од првите проекти на кој сакаме да дадеме поддршка на општина Радовиш.

Исто така би сакале да дадеме поддршка за сите оние околни населени места во општина Радовиш за да може инфраструктурата во тие места да биде поддржана и со средства од централната власт.

За да може тоа да се случи ние би сакале да има што поголема излезеност. За да се случат промените нас ни треба тоа да го направиме заеднички со сите граѓани без разлика на нивната политичка, национална или социјална припадност и мислам дека во овој случај победникот се насетува кој ќе биде. Нам ни треба разликата да биде поголема по број на пратеници за да можеме како влада да не зависиме и да не бидеме уценувани од други политички субјекти и да ја постигнеме нашата политичка цел, формирање на влада во која нема да учествува ДУИ.

Сметаме дека оваа партија досега не направи добри работи, напротив, стана еден фактор на висока корупција и криминал и ВМРО-ДПМНЕ има намера во новата влада да не вклучува вакви субјекти за да можеме реформите и на државата и помошта на општините да ги спроведуваме на поефикасен начин, рече Антонијо Милошоски, кандидат за пратеник во изборна единица 4.

Столтенберг му вети на Киев дополнителни системи за противвоздушна одбрана

Сојузниците на НАТО се согласија да обезбедат дополнителни системи за противвоздушна одбрана во Киев, изјави шефот на НАТО Јенс Столтенберг по специјалната средба на министрите за одбрана на сојузниците со украинскиот претседател Володимир Зеленски.

„Покрај „Патриот“, има и други оружја што сојузниците можат да го обезбедат, вклучувајќи го и SAMP/T (францускиот систем), а многу други кои немаат достапни системи ветија дека ќе обезбедат финансиска поддршка за нивните набавки за Украина“, изјави Столтенберг за новинарите во Брисел.

Зеленски го побара состанокот бидејќи неговата земја се соочува со недостиг на муниција и задржување на клучните американски финансирања, кои со месеци беа блокирани од републиканците во Конгресот, додека ЕУ не успева да испорача муниција навреме.

Тој денеска им рече на членките на НАТО дека на Украина ѝ се потребни најмалку седум системи за воздушна одбрана „Патриот“ или други напредни системи за воздушна одбрана за да се спротивстави на руските воздушни напади, повикувајќи ги да ја засилат воената помош за Киев.

Во емотивниот говор преку видео врска, украинскиот лидер го опиша сегашното ниво на странска помош како „многу ограничено“ и рече дека Израел не бил оставен на себе за време на масовниот ирански воздушен напад во саботата.

„(Рускиот претседател Владимир) Путин мора да биде симнат на земја, а нашето небо мора повторно да стане безбедно... И тоа целосно зависи од вашиот избор... од изборот дали сме навистина сојузници“, рече Зеленски во неговиот говор.

Столтенберг не навлезе во детали за тоа колку нови системи за противвоздушна одбрана ќе добие Украина, но рече дека очекува нови најави во наредните денови.

„Помошта е на пат. И очекувам да се објави поголема помош и поддршка во многу блиска иднина“, им рече тој на новинарите.

Минатата недела Германија се обврза да испорача трет систем Патриот од своите воени резерви во Киев.

Соединетите Американски Држави имаат најголем број на Patriot системи во својот инвентар. Во Европа, земји како Шпанија и Грција поседуваат системи за воздушна одбрана Патриот.

Новата Mazda CX-80 има седум седишта и луксузна опрема од дрво (ВИДЕО)

Скоро пет метри долгиот теренец е првиот јапонски автомобил со седум седишта во Европа по речиси една деценија.

Мора да се натпреварува со тешките конкуренти како што се Skoda Kodiaq, Kia Sorento и уште поскапите опции како Volvo XC90.

Ако CX-80 изгледа познато, тоа е затоа што тоа е големиот брат на Mazda CX-60 со пет седишта, кој пристигна во 2022 година. Двата теренци се дизајнирани околу истата филозофија, се базираат на иста платформа и се нудат со иста избор на погонски склопови: plug-in хибриден и линиски дизел со шест цилиндри.

CX-80 се заснова на скалабилната архитектура на Mazda Skyactiv Multi-Solution, која марката ја користи за различни модели, вклучувајќи ја и компактната Mazda 3. Сепак, CX-80 и неговиот брат CX-60 се единствените кои имаат надолжна мотори, кои се во секој CX-80 спарени со осумстепен автоматски менувач и постојан систем за погон на сите тркала.

Дизел 3,3-литарскиот линиски шестцилиндричен мотор е опремен со 48-волти благ хибриден систем, или M-Hybrid Boost како што го нарекува Mazda. Мал електричен мотор од 17 КС му помага на моторот при движење од место и при ниски вртежи да ја зголеми ефикасноста. Со 251 КС и вртежен момент од 550 Nm, забрзувањето од 0 до 100 km/h трае 8,4 секунди.

Мазда CX-80 plug-in хибрид ја заменува линиската шестка со 2,5-литарски бензински мотор со четири цилиндри, но работи заедно со многу помоќен електричен мотор од 173 КС, напојуван од литиум-јонска батерија од 17,8 kWh.

Вкупната излезна моќност за CX-80 PHEV е 323 КС и има вртежен момент од 500 Nm, при што е-моторот обезбедува голем дел од тој вртежен момент и може да го направи тоа веднаш. Ова му овозможува на теренецот тежок два тона да забрза од 0 до 100 km/h за 6,8 секунди.

Покрај вообичаените режими на возење Normal и Sport, CX-80 доаѓа со режим за влечење и режим Off-Road кој ги оптимизира AWD системот и контролата на тракцијата за подобри перформанси на груб терен.

CX-80 користи предна суспензија со двојна оска и поставка со повеќе врски на задната страна за која Mazda вели дека е наместена за стабилност и удобност. Тој, исто така, ја добива технологијата за контрола на кинематското држење на телото (KPC) од спортскиот автомобил Mazda MX-5, што треба да го направи секое движење на телото за време на свиоци помазно.

За да го направи својот најнов дизел мотор што е можно почист и поефикасен, Mazda разви паметна нова технологија наречена DCPCI (Дистрибуција-контролирано делумно премешано палење со компресија), која користи уникатна комора за согорување во облик на јајце за да постигне почисто согорување на горивото. Додаде и 48-волтен благ хибриден систем и како резултат на тоа, марката вели дека дизелот CX-80 може да троши до 5,8 литри на 100 километри.

Во меѓувреме, CX-80 PHEV може официјално да има потрошувачка од помалку од два литри на 100 километри и има чист електричен опсег од 60 километри со едно полнење на неговата батерија од 17,8 kWh. Целосното полнење на батеријата користејќи типична домашна ѕидна кутија од 7 kW треба да трае околу два и пол часа. Сепак, CX-80 PHEV ја нема способноста за DC брзо полнење што ја има новата Škoda Kodiaq.

Барем има EV-режим за возење со исклучен мотор што е можно подолго, плус режим на полнење што обезбедува автомобилот да одржува одредена количина на полнење на батеријата за употреба подоцна во патувањето.

Однапред, CX-60 и CX-80 изгледаат речиси идентично, но новиот предводник со седум седишта е 250 mm подолг од неговиот брат, со меѓуоскино растојание продолжено за ист број. Страничните прозорци се испружени за да им обезбедат светлина на патниците од третиот ред, дозволувајќи им на прозорските рамки да се редизајнираат за повеќе „рачно изработен“ изглед.

Mazda сакаше внатрешноста на CX-80 да биде релаксирачка и привлечна. Врвниот модел Такуми се одликува со облоги од оригинално дрво од јавор, тапацир од кожа Nappa и контролна табла од ткаенина. Зад јапонските „висечки шевови“ на контролната табла се наоѓа амбиенталното осветлување, додека високата и широка централна конзола е дизајнирана да направи возачкото седиште да изгледа соодветно препотентно.

Секој CX-80 е опремен со 12,3-инчен дигитален инструмент табла и 12,3-инчен централен дисплеј. Забележете дека не рековме екран осетлив на допир, бидејќи Mazda претпочита да има ротирачко тркало на централната конзола за да се движи во менијата за инфозабава. Виртуелниот асистент на Amazon, Alexa, сепак доаѓа вграден и може да ја контролира музиката, навигацијата и климатизацијата на автомобилот, како и апликациите од трети страни како Spotify. Безжичните Apple CarPlay и Android Auto се исто така стандардни.

CX-80 стандардно доаѓа со седум седишта, но ќе бидат достапни и конфигурации со шест седишта. Клупата во вториот ред ја заменуваат со две капитенски столчиња, со можност за отворен премин меѓу нив или конзола со дополнително складирање и држачи за чаши.

Има многу простор во вториот ред, плус посебен сет на контроли за климатизација за патниците и неколку USB-C порти за полнење на нивните уреди. Огромните задни врати создаваат големи отвори кои овозможуваат лесен пристап до третиот ред на седишта.

За разлика од некои теренци со седум седишта, на задните седишта има повеќе од доволно простор за главата и нозете за удобно да седат дури и возрасни високи над 180 см.

258 литри багажен простор се достапни со сите седишта на CX-80 поставени на место. Ова се зголемува на 687 литри кога задните седишта се склопуваат рамно - процес кој брзо и лесно се изведува со влечење на ремените на грбот на двете седишта. Со спуштени сите седишта, освен за возачот и совозачот, CX-80 може да носи до 1.221 литри товар или 1.971 литри ако го натоварите до покривот.

Mazda воведува некои нови безбедносни карактеристики со CX-80, како што е ублажување на фронтален судир како дел од надградените системи за паметна поддршка на сопирачките и крстосување и поддршка на сообраќајот, кои можат да започнат доколку возачот не реагира.

Другиот безбедносен комплет вграден стандардно вклучува следење на мртвата точка, контрола на патувањето, помош за задржување лента, препознавање сообраќајни знаци и предупредување за возачот. Камерата од 360 степени е достапна на CX-80 и има приказ на приколка и преглед за да помогне при маневрирање на тесни паркиралишта и градски улици.

Цената за Mazda сè уште не е позната, но со две опции за мотори и различни конфигурации на седиштата, купувачите ќе можат да избираат од пет нивоа на опременост: Exclusive-line, Homura, Takumi, Homura Plus и Takumi Plus.

Стандардната опрема на секој CX-80 ќе вклучува двојни екрани од 12,3 инчи, безжично поврзување со паметен телефон, прилагодливо возачко седиште во осум насоки, загреани предни седишта, тризонска контрола на климата, хед-ап дисплеј, конфигурација со седум седишта и пакет системи за помош на возачот.

притисни ентер