ЦГК: Многу политички кадри членови на управни одбори во државните претпријатија

Истражувањето е проследено со отворена база на податоци за членовите на управните и на надзорните одбори на 30 најголеми претпријатија во земјата.

 Само една третина од членовите на надзорните одбори за контрола на материјално-финансиското работење имаат економско образование и поседуваат знаења и искуство од дејноста на финансиското и сметководственото работење, покажуваат резултатите од истражувањето „Право или политика: Изборот на членови на управните и надзорните одбори во државните претпријатија" на Центарот за граѓански комуникации (ЦГК), што е објавено денеска.

Истражувањето е проследено со отворена база на податоци за членовите на управните и на надзорните одбори на 30 најголеми претпријатија во земјата.

Во истражувањето се посочува дека како членови на управните одбори во најголемите државни претпријатија се јавуваат многу политички кадри, секторски директори во други државни претпријатија, припадници на државната администрација, сметководители во приватни компании, секретари на училишта, педагози, психолози па и раководител на бензинска пумпа, сопственик на златарски дуќан,…

-Владата и единиците на локалната самоуправа немаат официјален документ што го регулира процесот на селекција на членовите на раководните органи на претпријатијата што ги основаат. Тие, како основачи, не објавуваат огласи за избор на членови во раководните органи на државните претпријатија, не вршат проверка на квалификуваноста ниту, пак, ги интервјуираат потенцијалните кандидати. Со биографии на членовите на управните и на надзорните одбори на дел од државните претпријатија не располагаат ниту основачите, ниту самите претпријатија, се посочува во истражувањето на ЦГК.

Од обемното истражување во коешто беа вклучени и основачите и претпријатијата, како што додава Центарот, не можело да се утврди кој, врз основа на кои критериуми и во каква постапка им предлага на Владата и на општинските совети да ги изберат токму тие лица за членови на управните и на надзорните одбори.

-Со оглед на целосната нетранспарентност на процесот, оправдан е сомнежот дека списоците за именување на членови на управните и на надзорните одбори на претпријатијата во државна сопственост се составуваат надвор од институциите, односно во партиските кругови, се потенцира во истражувањето на ЦГК.

Според податоците објавени во истражувањето, висината на надоместокот за членовите на одборите се движи од 800 денари по одржана седница, колку што се плаќа во Комуналец – Прилеп, до 27.000 денари месечно, за претседателот на Надзорниот одбор на Македонската радио-телевизија. Гледано на годишно ниво, најголеми вкупни трошоци за членовите на одборите има Водовод и канализација-Скопје, и тоа 2,2 милиони денари, односно околу 36 илјади евра./МИА.

Џонсон со убедлива победа, но дури сега доаѓаат проблемите

Премиерот на Британија, Борис Џонсон, иако дојде до убедлива победа на предвремените избори, но по прославите го чека враќање во реалноста.

Џонсон сега треба да го ратификува договорот за раздолжување што го договори со ЕУ во октомври за одложување на Брегзитот до 31 јануари.

Потоа започнува транзициониот период, кој ќе трае до крајот на 2020 година, за кое време треба да се договорат новите односи со ЕУ, вклучително и оние од областа на трговијата.

Но, европските дипломати и официјални претставници посочуваат дека следниве теми ќе бидат спорни и на крајот би можеле да доведат до Брегзит без договор.

ЕУ се надева дека ќе ги започне трговските разговори со Лондон до март, оставајќи само десет месеци да се договорат и ратификуваат, вклучително и Европскиот парламент и националните парламенти.

Со оглед на тоа што обично се потребни години за да се постигне трговски договор со ЕУ, малкумина во Брисел веруваат дека транзициониот период ќе биде доволно долг.

Периодот на транзиција може да биде продолжен за една или две години, но Лондон мора да го побара тоа до крајот на јуни.

Џонсон, кој сега има огромно мнозинство во парламентот, би можел да ги смени ставовите на тврдокорните застапници на Брегзит во неговата партија и да се откаже од предизборното ветување дека нема да го продолжи периодот на транзиција по 2020 година.

„Успехот на Џонсон ја намалува веројатноста Брегзит да се случи без договор следната година, бидејќи се чини дека тој веројатно ќе го продолжи периодот на транзиција подолго  од декември 2020 година, доколку мора“, изјави  Муџтаба Рахман од тинк тенк групата Евроазија.

Европските официјални претставници посочуваат дека крајниот рок за продолжување на периодот на транзиција, утврден за крајот на јуни, нема лесно да се помести.

Доколку Велика Британија остане во транзиција и надвор од 2020 година, ќе треба да се постигне договор за финансиските прашања бидејќи новиот повеќегодишен буџет од 2021 до 2027 година ќе започне да се спроведува во Унијата.

Барањата на ЕУ ќе се фокусираат на заштита на животната средина и стандардите на пазарот на трудот, како и правилата за државна помош, за да се обезбеди дека Велика Британија не може да понуди производи на заедничкиот европски пазар по неправедно ниски цени.

Покрај тоа што Џонсон сака трговски договор за „нулта должност, нулта квота“, ЕУ сака гаранција за „нулта дампинг“.

„Ако Велика Британија стане нешто помеѓу казината и Сингапур на Темза, ние ќе бидеме многу фокусирани на еднаквоста“, изјави висок европски функционер за британските медиуми.

Заев: Со реконструкција на Пластичарската улица граѓаните ќе добијат модерно сообраќајно решение

Премиерот  Зоран Заев, на покана на градоначалникот на Град Скопје Петре Шилегов, изврши увид во градежните работи за реконструкција на една од најпознатите сообраќајници во Скопје - булеварот „Никола Карев“ познат како „Пластичарска улица“.

Премиерот Заев во изјавата за медиуми истакна дека продолжуваат интензивните градежни работи за реконструкција на голем број булевари, улици и главни градски сообраќајници во сите десет скопски општини и додаде дека примерот на Град Скопје е поттик и за другите општини во државата целосно да им излезат во пресрет на потребите на граѓаните за изградба и за одржување на модерни сообраќајни решенија за одржлива урбана мобилност, и за поголема ефикасност на градскиот сообраќај.

„Овој булевар дневно го користат десетици илјади возила, а овој потег особено е значаен заради огромниот број стопански субјекти со огромна фреквенција на граѓани како потрошувачи или како деловни соработници и добавувачи на компаниите што тука имаат продажни и други објекти. Со реконструкцијата ќе бидат опфатени 1.400 метри, на потегот од клучката кај Бит Пазар до касарната Илинден“, рече премиерот Заев.

Булеварот „Никола Карев“ истовремено е врската на источната и западната порта на Скопје. Тоа ја прави уште позначајна оваа градска сообраќајница од посебен интерес на граѓаните на главниот град, како и на граѓаните од Републиката кои во огромен број го користат овој булевар.

„Кога ќе биде завршена реконструкцијата, булеварот ќе добие 4 коловозни ленти со полна функционалност, велосипедски патеки во двете насоки и тротоари за пешаци. Проектирана е и нова атмосферска канализациона и водоводна инфраструктура, како и ново осветлување и значајното зеленило“, истакна премиерот Заев.

Градоначалникот на Град Скопје, Петре Шилегов истакна дека првата фаза од проширување на Булеварот „Никола Карев“ го опфаќа делот од клучката кај Бит Пазар до касарна Илинден и целосно ќе биде изведена непостоечка атмосферска канализација, реконструкција на подземните инсталации, со што ќе се добие современа сообраќајница и апелираше до граѓаните за трпение додека траат градежните работи, се наведува во соопштението од Владата.

Двајца загинати во пожарот на единствениот руски носач на авиони (ВИДЕО)

По два дена е изгаснат пожарот на единствениот активен руски носач на авиони, закотвен во пристаниште на Арктикот во кој загинаа две лица, соопштија руските власти.

Тимовите за пребарување и помош завршија со работата, се вели во соопштението на Северната флота, на кое му припаѓа носачот ,, Адмирал Кузњецов”, јавуваат новинските агенции.

Две лица загинаа во пожарот на рускиот носач на авиони,што веќе две години е закотвен во пристаништето во Мурманск поради поправка.

Најмалку 10 лица се повредени во пожарот на бродот во ремонт, откако носачот на авиони бил оштетен во октомври 2018 година, кога потонал пловечкиоот док , за кој бил закотвен.

Адмиралот Кузњецов моментно е единствениот активен руски носач на авиони и се користел во воената кампања на Русија во Сирија за поддршка на сирискиот претседател Башар ал Асад.

притисни ентер