Штрајкуваат српските поштари , добиваат масовни суспензии

Поради штрајкот на вработените во „Пошта на Србија“ кои сакаат да им бидат изедначени платите со националниот просек, раководството на тоа јавно претпријатие започна да дистрибуира работни налози и суспензии.

Според неофицијалните податоци, досега се предадени над 5000 работни налози и неколку стотици наредби за привремено отстранување од работа.

Повеќе од 300 решенија за суспензија за три месеци и намалување на платите биле денеска дистрибуирани до вработените во Нови Сад, но работниците кои штрајкуваат велат дека нема да се откажат од барањата за покачување на платата.

Дел од вработените во националната поштенска компанија го започнаа штрајкот пред 10 дена, а во меѓувреме им се придружија стотици колеги ширум Србија, додека ПО на Србија официјално тврди дека работниците во само 90 работни единици од вкупно 1536 се во штрајк.

Податоците на менаџментот и на вработените, сепак се разликуваат, па претставник на штрајкувачите на „Поштата“ Томислав Мандиќ за Н1 потврди дека, според неофицијални информации, вкупно околу 5.000 работни налози биле дистрибуирани во поштата низ цела Србија, потенцирајќи дека тие се нелегални и противуставни затоа што го негираат фундаменталното човечко право на штрајк.

Мандиќ ја оспорува валидноста на постапката на администрацијата, наведувајќи дека суспензиите следуваат откако вработените одбиваат работни налози.

„Објаснувањето е дека ние одбивме работни налози, што како термин не постои во Законот за работни односи или во Уставот на Србија, затоа што не содржи правен лек, што важи само доколку е признаен со закон“, рече Мандиќ.

Според законот, суспендираните работници ќе добијат само 30 или 25 проценти од своите плати, што е нешто помалку од 100 евра, или околу 60 евра.

Вработените во поштенската компанија ги повикуваат владата и претседателот да внимаваат на поштарите, чии приходи се меѓу најниските во земјата, и покрај тоа што работат во компанија од јавно значење.

Вестите за штрајкот на поштарите се ретки и малку ажурирани во водечките електронски медиуми, а информациите најмногу се шират преку социјалните мрежи, така што штрајкувачите во меѓувреме добиваат бројни пораки за поддршка и солидарност од невладиниот сектор, граѓанските здруженија и некои опозициски партии.

Во официјалното соопштение, Поштата рече дека „поради технолошки проблеми“ и „незаконско прекинување на работата на дел од вработените“, преземени се мерки за испорака на испораките што е можно поскоро и да се даде приоритет на итните пратки, како што се медицинска опрема и материјали. Во меѓувреме, забавени се исплатите на пензионерите кои добиваат пензија на нивните домашни адреси.

Новата Mazda CX-80 има седум седишта и луксузна опрема од дрво (ВИДЕО)

Скоро пет метри долгиот теренец е првиот јапонски автомобил со седум седишта во Европа по речиси една деценија.

Мора да се натпреварува со тешките конкуренти како што се Skoda Kodiaq, Kia Sorento и уште поскапите опции како Volvo XC90.

Ако CX-80 изгледа познато, тоа е затоа што тоа е големиот брат на Mazda CX-60 со пет седишта, кој пристигна во 2022 година. Двата теренци се дизајнирани околу истата филозофија, се базираат на иста платформа и се нудат со иста избор на погонски склопови: plug-in хибриден и линиски дизел со шест цилиндри.

CX-80 се заснова на скалабилната архитектура на Mazda Skyactiv Multi-Solution, која марката ја користи за различни модели, вклучувајќи ја и компактната Mazda 3. Сепак, CX-80 и неговиот брат CX-60 се единствените кои имаат надолжна мотори, кои се во секој CX-80 спарени со осумстепен автоматски менувач и постојан систем за погон на сите тркала.

Дизел 3,3-литарскиот линиски шестцилиндричен мотор е опремен со 48-волти благ хибриден систем, или M-Hybrid Boost како што го нарекува Mazda. Мал електричен мотор од 17 КС му помага на моторот при движење од место и при ниски вртежи да ја зголеми ефикасноста. Со 251 КС и вртежен момент од 550 Nm, забрзувањето од 0 до 100 km/h трае 8,4 секунди.

Мазда CX-80 plug-in хибрид ја заменува линиската шестка со 2,5-литарски бензински мотор со четири цилиндри, но работи заедно со многу помоќен електричен мотор од 173 КС, напојуван од литиум-јонска батерија од 17,8 kWh.

Вкупната излезна моќност за CX-80 PHEV е 323 КС и има вртежен момент од 500 Nm, при што е-моторот обезбедува голем дел од тој вртежен момент и може да го направи тоа веднаш. Ова му овозможува на теренецот тежок два тона да забрза од 0 до 100 km/h за 6,8 секунди.

Покрај вообичаените режими на возење Normal и Sport, CX-80 доаѓа со режим за влечење и режим Off-Road кој ги оптимизира AWD системот и контролата на тракцијата за подобри перформанси на груб терен.

CX-80 користи предна суспензија со двојна оска и поставка со повеќе врски на задната страна за која Mazda вели дека е наместена за стабилност и удобност. Тој, исто така, ја добива технологијата за контрола на кинематското држење на телото (KPC) од спортскиот автомобил Mazda MX-5, што треба да го направи секое движење на телото за време на свиоци помазно.

За да го направи својот најнов дизел мотор што е можно почист и поефикасен, Mazda разви паметна нова технологија наречена DCPCI (Дистрибуција-контролирано делумно премешано палење со компресија), која користи уникатна комора за согорување во облик на јајце за да постигне почисто согорување на горивото. Додаде и 48-волтен благ хибриден систем и како резултат на тоа, марката вели дека дизелот CX-80 може да троши до 5,8 литри на 100 километри.

Во меѓувреме, CX-80 PHEV може официјално да има потрошувачка од помалку од два литри на 100 километри и има чист електричен опсег од 60 километри со едно полнење на неговата батерија од 17,8 kWh. Целосното полнење на батеријата користејќи типична домашна ѕидна кутија од 7 kW треба да трае околу два и пол часа. Сепак, CX-80 PHEV ја нема способноста за DC брзо полнење што ја има новата Škoda Kodiaq.

Барем има EV-режим за возење со исклучен мотор што е можно подолго, плус режим на полнење што обезбедува автомобилот да одржува одредена количина на полнење на батеријата за употреба подоцна во патувањето.

Однапред, CX-60 и CX-80 изгледаат речиси идентично, но новиот предводник со седум седишта е 250 mm подолг од неговиот брат, со меѓуоскино растојание продолжено за ист број. Страничните прозорци се испружени за да им обезбедат светлина на патниците од третиот ред, дозволувајќи им на прозорските рамки да се редизајнираат за повеќе „рачно изработен“ изглед.

Mazda сакаше внатрешноста на CX-80 да биде релаксирачка и привлечна. Врвниот модел Такуми се одликува со облоги од оригинално дрво од јавор, тапацир од кожа Nappa и контролна табла од ткаенина. Зад јапонските „висечки шевови“ на контролната табла се наоѓа амбиенталното осветлување, додека високата и широка централна конзола е дизајнирана да направи возачкото седиште да изгледа соодветно препотентно.

Секој CX-80 е опремен со 12,3-инчен дигитален инструмент табла и 12,3-инчен централен дисплеј. Забележете дека не рековме екран осетлив на допир, бидејќи Mazda претпочита да има ротирачко тркало на централната конзола за да се движи во менијата за инфозабава. Виртуелниот асистент на Amazon, Alexa, сепак доаѓа вграден и може да ја контролира музиката, навигацијата и климатизацијата на автомобилот, како и апликациите од трети страни како Spotify. Безжичните Apple CarPlay и Android Auto се исто така стандардни.

CX-80 стандардно доаѓа со седум седишта, но ќе бидат достапни и конфигурации со шест седишта. Клупата во вториот ред ја заменуваат со две капитенски столчиња, со можност за отворен премин меѓу нив или конзола со дополнително складирање и држачи за чаши.

Има многу простор во вториот ред, плус посебен сет на контроли за климатизација за патниците и неколку USB-C порти за полнење на нивните уреди. Огромните задни врати создаваат големи отвори кои овозможуваат лесен пристап до третиот ред на седишта.

За разлика од некои теренци со седум седишта, на задните седишта има повеќе од доволно простор за главата и нозете за удобно да седат дури и возрасни високи над 180 см.

258 литри багажен простор се достапни со сите седишта на CX-80 поставени на место. Ова се зголемува на 687 литри кога задните седишта се склопуваат рамно - процес кој брзо и лесно се изведува со влечење на ремените на грбот на двете седишта. Со спуштени сите седишта, освен за возачот и совозачот, CX-80 може да носи до 1.221 литри товар или 1.971 литри ако го натоварите до покривот.

Mazda воведува некои нови безбедносни карактеристики со CX-80, како што е ублажување на фронтален судир како дел од надградените системи за паметна поддршка на сопирачките и крстосување и поддршка на сообраќајот, кои можат да започнат доколку возачот не реагира.

Другиот безбедносен комплет вграден стандардно вклучува следење на мртвата точка, контрола на патувањето, помош за задржување лента, препознавање сообраќајни знаци и предупредување за возачот. Камерата од 360 степени е достапна на CX-80 и има приказ на приколка и преглед за да помогне при маневрирање на тесни паркиралишта и градски улици.

Цената за Mazda сè уште не е позната, но со две опции за мотори и различни конфигурации на седиштата, купувачите ќе можат да избираат од пет нивоа на опременост: Exclusive-line, Homura, Takumi, Homura Plus и Takumi Plus.

Стандардната опрема на секој CX-80 ќе вклучува двојни екрани од 12,3 инчи, безжично поврзување со паметен телефон, прилагодливо возачко седиште во осум насоки, загреани предни седишта, тризонска контрола на климата, хед-ап дисплеј, конфигурација со седум седишта и пакет системи за помош на возачот.

Почнаа изборите во Индија - се гласа до 1 јуни, право на глас имаат 968 милиони луѓе

Во Индија денеска почнаа парламентарните избори со најголем број гласачи во светот, а премиерот Нарендра Моди ќе се обиде да добие трет мандат.

Главниот ривал на партијата Бхаратија Џаната (БЈП) на Моди е коалицијата „Индија“ на Рахул Ганди.

Парламентарните избори во Индија ќе траат до 1 јуни, а право на глас имаат 968 милиони луѓе.

Граѓаните ќе избираат 543 пратеници во Долниот дом на парламентот.

На претходните избори БЈП освои 303 пратенички места, а опозицискиот Индиски национален конгрес (ИНЦ) 52 места.

Гласачите ќе гласаат на електронски гласачки машини, а за да се обезбеди сигурност гласањето се одвива во седум фази - 19 април, 26 април, 7 мај, 13 мај, 20 мај, 25 мај и 1 јуни.

Ибраимоски и Глигорова: „СТОП за извршителите, брзите кредити и должничкото ропство“

Носителот на пратеничката листа на коалицијата „Храбро за Македонија“ во изборната единица пет, Самка Ибраимоски, денеска заедно со активистката и кандидатка за пратеничка Ана Глигорова ја посетија Битола. 

Носителот на пратеничката листа на коалицијата „Храбро за Македонија“ во изборната единица пет, Самка Ибраимоски, денеска заедно со активистката и кандидатка за пратеничка Ана Глигорова ја посетија Битола каде се потпишуваше петицијата „СТОП за извршителите и брзите кредити“.

Воедно, Ибраимоски и Глигорова нагласија дека оваа борба за правда, за враќање на извршителите кадешто им е местото и ослободување на народот од должничко ропство е еден од главните приоритети на предизборната програма на коалицијата „Храбро за Македонија“.

- Денеска бевме во Битола, на средба со граѓани. Имавме петиција за „СТОП на извршителите“ и стоп за кеш кредити, успешна петиција.

Суштината на нашата кампања во изборна единица пет, ќе биде токму оваа агенда: „СТОП за извршители и СТОП за брзи кредити“. - нагласи Глигорова.

- Ме радува што сите граѓани ја прифатија нашата иницијатива и се потпишаа многу луѓе и тоа е добро, што народот почна поинаку да размислува за разлика од претходно. И очекувам дека и во другите градови, како што се Ресен, Охрид, Струга, Демир Хисар и другите околни места, ќе ни ја дадат поддршката за парламентарните избори, истакна претседателот на ПЦЕР и носител на пратеничката листа, Самка Ибраимоски.

Центар за комуникации на ГРОМ, коалиција „Храбро за Македонија“

притисни ентер