Корупцијата ја засени програмата вредна милијарди за реконструкција на Украина

Кога Барт Грујаерт се согласи да помогне во обновата на уништените станбени блокови надвор од Киев, тој се надеваше дека ќе биде едно делче во огромната програма за реконструкција на Украина, поправајќи само дел од штетата предизвикана од руската ин

Yahoo News/AFP

Кога Барт Грујаерт се согласи да помогне во обновата на уништените станбени блокови надвор од Киев, тој се надеваше дека ќе биде едно делче во огромната програма за реконструкција на Украина, поправајќи само дел од штетата предизвикана од руската инвазија.

Но, кога француската компанија за која работи, Нео-Еко, аплицираше за градежни дозволи во градот Гостомел, локалната воена администрација побара од компанијата да ги префрли средствата за милионскиот проект на нејзината банкарска сметка, под изговор дека таа директно би го водела проектот.

Официјалните лица му рекоа на Грујаерт, „подобро е ако ги префрлите парите што сте ги добиле на нашата сметка“, се сеќава тој.

„Но, тоа не функционира така“, изјави тој за АФП.

Компанијата одби, а напредокот на иницијативата, која обезбеди 20 милиони евра приватно финансирање, веднаш забави.

Тој го означи последниот пример на ендемска корупција што ја погоди Украина откако стана независна по падот на Советскиот Сојуз во 1991 година.

По одбивањето на Нео-Еко за банкарскиот трансфер, локалната администрација почна да ги одолговлекува работите, додавајќи нови барања во договорот и обидувајќи се да ја поттикне компанијата да „даде коверти“ на вистинските луѓе, тврди Грујаерт.

Компанијата неволно одлучи да се откаже од проектот во септември 2023 година, велејќи дека е „невозможно“ да се работи под такви услови.

По сагата, украинските истражители рекоа дека откриле систем на „проневера“ во воената администрација Гостомел и го обвинија нејзиниот шеф Сергиј Борисиук дека присвоил околу 21 милион гривни (470.000 долари) наменети за реконструкција на куќи и станови.

Во јуни 2023 година, откако се појавија обвинувањата, Борисиук беше разрешен од претседателот Володимир Зеленски. Тој на прес-конференција неколку дена претходно, рече дека направил „се што е можно“ за да обезбеди напори за реконструкција.

„Ми се чини дека го барате непријателот на погрешно место“, рече тој.

Случајот е далеку од изолиран.

И покрај тоа што Украина ги засили своите мерки против мито во изминатата деценија за да ја унапреди својата амбиција за приклучување кон Европската унија, корупциските скандали се уште се шират.

Транспаренси интернешнал ја рангираше Украина на 104 од 180 земји според нејзиниот „индекс на перцепција на корупцијата“, што е повеќе од 144 во 2013 година.

За некои функционери, руската инвазија даде нови можности за лично збогатување.

Во текот на војната се појавија неколку случаи од висок профил на наводна проневера на средства за реконструкција, како и апсење службеници за продажба на уверенија за ослободување од армијата.

Иако е потенцијален срам за Украина, која се потпира на милијарди долари во финансиската поддршка од Западот, директорот на Транспаренси Интернешнл Украина, Андриј Боровик рече дека вниманието на случаите покажува дека проблемот не се „заборава“.

А властите, исто така, го наметнуваат откривањето на таквите шеми како знак за „ефективно“ спроведување.

Пред само 10 години, „кој можеше да помисли дека високи функционери може да бидат обвинети за криминали? изјави Виктор Павлушчик, шеф на Националната агенција за спречување на корупцијата.

„Сега имаме многу добри примери“, рече тој.

Оваа година се отворени околу 500 случаи на корупција и обезбедени се 60 пресуди, соопшти Националното биро за борба против корупцијата. Но, постојат постојани стравувања дека постојаниот проблем ќе ја попречи масивната агенда за реконструкција на Украина, одвраќајќи ги меѓународните партнери да вложат средства.

Вкупните трошоци за реконструкција на украинските трибини се проценуваат на 486 милијарди долари, според заедничката студија на Светската банка, ОН, ЕУ и украинската влада.

Грујаерт не го одврати неговото искуство во Гостомел, кој беше окупиран од руските сили во првите недели од инвазијата во февруари 2022 година.

Украина „постигнува многу напредок“ во однос на корупцијата, рече Грујаерт, додавајќи дека „Нео-Еко“ мораше да научи како „цик-цак да вози меѓу различните пречки“.

Компанијата се уште работи на неколку други проекти и ги охрабрува другите странски инвеститори да се вклучат. Но, повредена од искуството во Гостомел, сега има приоритет да работи со градови каде што има доверба дека нема да биде побарано мито.

Повеќето признаваат дека останува уште многу да се направи во борбата против корупцијата во Украина, особено кога станува збор за реконструкција.

Се уште е вообичаено локалните функционери да имаат удел во градежните компании преку нивните роднини, изјавија неколку личности за АФП.

Украина се обидува да ги отстрани таквите конфликти на интереси и да го направи целиот процес потранспарентен.

Минатата година земјата лансираше платформа во која се наведени сите отворени проекти.

Наречен „СОН“, целта е да им се овозможи на инвеститорите, новинарите и Украинците да го следат напредокот на градежните проекти, рече нејзиниот шеф Виктор Нестулија.

Посветеноста на таквата отвореност ќе биде клучна за смирување на странските инвеститори, рече Мустафа Најем, активист и новинар кој беше на чело на агенцијата за реконструкција до почетокот на оваа година.

„Војната не е изговор да не се бориме против корупцијата“, изјави тој за АФП.

Корупцијата „не е во ДНК на Украинците, тоа е едноставно прашање на волја“.

На германскиот брег за три дена биле исфрлени 150 килограми кокаин: Им пропаднала продажбата

Одвреме-навреме брановите исфрлаат пакети со дрога на германските плажи, а овој пат се работи за 150 килограми кокаин.

Се претпоставува дека пропаднало планираното предавање на шверцерите на море, пишува ДВ.

Онаму каде што Северното Море вообичаено исфрла отпад од дрво и пластичен отпад, деновиве може да се најде нешто друго. Имено, на плажите на германските острови Фер, Зилт и Амрум бранови во последните три дена исфрлиле неколку пакувања со кокаин. Досега се откриени вкупно 150 килограми дрога, која се прави од листови кока од Јужна Америка.

Надлежната Царинска управа во Хамбург соопшти дека тоа што толку големо количество нелегална стока се појавило на брегот на германската сојузна покраина Шлезвиг-Холштајн, можеби е поврзано со морските струи. Потрагата продолжува, особено на Зилт. Германските служби контактирале и со своите колеги во Данска, северниот сосед на Германија. Но, во моментов на тамошните плажи не е пронајдена дрога.

Царината на Хамбург соопшти дека во тек се истраги за потеклото на пакетот и транспортните средства, како и за потенцијалните шверцери. Можеби имало неуспешно предавање на море, изјави портпаролот на Царинската управа. Но, додаде тој, исто така е можно кокаинот да бил прикачен на надворешната страна на чамецот од страна на дилерите и случајно да се изгубил во силните струи и бранови.

Инспекторите најавија натамошна потрага по плажите во наредните денови. Дополнително, тие бараат од посетителите на плажите да се држат настрана од пакетите што може да ги исфрлат на брегот од морето или сомнителните предмети и веднаш да ја известат царината или полицијата.

Одвреме-навреме се случува шверцерите да губат дрога на море. На источнофризискиот брег на Северното Море во последниве години веќе се исфрлени вреќи со дрога. Минатиот април, турист откри нешто спектакуларно на островот Боркум во Германија: неколку сомнителни торби закачени на појас за спасување биле исфрлени на плажата од брановите. Државното обвинителство подоцна потврдило дека во нив имало речиси еден тон кокаин.

Окружниот суд во Олденбург на крајот на ноември осуди двајца мажи на затворски казни. Тие биле уапсени додека трагале по изгубениот кокаин во близина на источнофризискиот остров Спикеруг.

Според сознанијата на судот, непознати лица го фрлиле тој товар од бродот во морето, но очигледно не во договореното време, поради што пропаднало преземањето на дрогата на отворено море. Пресудата се уште не е правосилна. Не се знае каде завршил кокаинот.

Неодамна пакувања со кокаин биле откриени и на брегот на Балтичкото Море, на плажата во германскиот град Хајлигенхафен. Царинската управа до средината на ноември немала конкретни податоци за потеклото на кокаинот.

Шверцот на кокаин во Европа значително се зголеми во последните години. Надлежните служби во пристаништата често пресретнуваат пратки со дрога со тежина од неколку тони. Во септември, истражителите во Хамбург пронашле околу 2,1 тони дрога во контејнер за ладење со банани од Јужна Америка. Во ноември, речиси 600 килограми кокаин во кутии со банани биле откриени во складиште за овошје во Саксонија.

Момче си го ризикува животот за да дојде до мистериозен објект од Google Earth (ВИДЕО)

Младиот истражувач Џош, активен на социјалните мрежи, ја користел апликацијата Google Earth додека го проучувал југозападниот британски брег кога наишол на „мистериозен објект“.

Морал да ја задоволи својата љубопитност, па си ги спакувал работите и тргнал на пат.

Огромниот „предмет“ што го забележал во осамениот залив - еден од многуте на брегот на Корнвол - бил заглавен покрај стрмна карпа. Младиот човек бил подготвен за секој предизвик, но и свесен за опасноста.

„Не можев да одолеам, морав сам да проверам. Но, не дозволувајте природната убавина да ве измами. Овој брег е смртоносен со преку 130 регистрирани бродоломи“, рече Џош.

Тој ја документирал својата авантура и покажал каде се спуштил за да му пријде на „мистериозниот објект“. Многу ризикуваше, но на крајот ја доби својата награда.

Кога доволно се приближил, сфатил дека гледа во дел од заглавен брод! Очигледно со години скапува на брегот, пренесува Daily Star.

Џош решил да ја истражи внатрешноста и не зажалил. Нашол неколку соби, многу 'рѓосани скали и предмети.

„Самото спуштање до потонатиот брод е приказна сама по себе. Опасни карпи, со бранови кои се удираат во основата. Имав неверојатна сцена пред мене“, изјави урбаниот истражувач.

Тој ги предупреди луѓето да бидат внимателни доколку одлучат да одат во такви авантури.

„Истражувањето на остатоците може да биде опасно. Овие области се нестабилни, со стрмни карпи и несигурна почва. Јас сум обучен професионалец и секогаш давам приоритет на безбедноста. Избегнувајте да влегувате во остатоците“, нагласи тој.

@joshtheintern Exploring a huge shipwreck I found on Google Earth! While scrolling through Google Earth, I stumbled across what looked like a massive shipwreck tucked away in a secluded cove along England's stunning coastline. Naturally, I couldn’t resist the urge to go check it out for myself! The hike to the wreck was breathtaking. The rugged coastal cliffs, with waves crashing below, created a dramatic and awe-inspiring backdrop for the journey. I also got very lucky with the weather which made the hike even better! Exploring shipwrecks can be dangerous. These areas are unstable, with sharp edges and deteriorating structures. I’m a trained professional, and my actions are not meant to be recreated. Always prioritize safety and avoid entering or climbing shipwrecks. #adventure #shipwreck #exploring #urbex #abandonedplaces ♬ Paris - 3Hzwave

Неговото видео стана вирално на TikTok, при што еден гледач сугерира дека Џош ги обиколил остатоците од германскиот товарен брод RMS Mulheim, кој се насукал на 22 март 2003 година.

Мицотакис се премисли: Не купуваме 12 француски воени авиони, ќе купиме американски Ф-35

Грција одлучи да не набавува дополнителни борбени авиони Dassault Rafale за нејзините воздухопловни сили (HAF), туку да остане со бројот од 24 од овие авиони, што, според владата во Атина е доволно, откри грчкиот премиер Киријакос Мицотакис.

Мицотакис навести дека дополнителна причина за таа одлука може да лежи во фактот што Атина ќе се одлучи за дополнителни 20 авиони Lockheed Martin F-35 Lightning II, покрај 20-те авиони најавени во јули 2024 година, како дел од договорот вреден 3,5 милијарди долари.

Ваквиот развој на настаните ја изненади стручната јавност, имајќи предвид дека во мај беше објавено дека Грција може, покрај постоечките 24 Rafale F3R, да нарача уште 10 до 12 понови модели од типот F4.

На флотата од 18 Rafale EG со едно седиште и шест Rafale DG со две седишта, во суштина требаше да се додаде уште една ескадрила на француски борбени авиони за да се одржи нивото на сила додека постариот F-4 Phantom II, Mirage 2000-5 Mk.2 и некои од постојните F-16, според списанието The Aviationist.

Овие планови беа мотивирани и од можната продажба на постари авиони Мираж на индиските воздухопловни сили, кои исто така размислуваа за набавка на ист тип на авиони од Катар.

Целата програма, судејќи според зборовите на Мицотакис, е откажана. Премиерот на Грција даде интервју за Defence Review за време на посетата на воздухопловната база Танагра во близина на Атина, каде што се сместени сите грчки Рафали во рамките на 114-то борбено крило.

Мицотакис рече дека во моментов нема намера да се активира договорната клаузула со Франција за купување на уште шест авиони Рафал.

„Имаме 24 и веруваме дека тие се апсолутно доволни, во комбинација со одлуката што ја донесовме да набавиме 20 авиони Ф-35 во првата фаза“, рече грчкиот премиер, кој и самиот беше член на ХАФ пред 30 години. „Ф-35 се авиони кои работат многу добро и соработуваат со Ф-16“, заклучи тој.

Атина се согласи во јули 2024 година да купи најмалку 20 авиони Ф-35, во вредност од 3,5 милијарди долари, со опција за уште 20, со што вкупната флота ќе достигне 40 авиони, а испораката треба да започне до 2028 година. Ова ја прави Грција 19-та земја во светот да се приклучи на програмата Ф-35 и 12-та европска нација што ќе го користи овој авион. Спомнувањето на „првата фаза“ имплицира идни планови за дополнителни 20 авиони, за да стигнат до флота од 40 американски авиони F-35.

притисни ентер