Празното летало, кое е префрлено во автономен режим, е планирано да се откачи од орбиталната лабораторија во 23:04 BST (18:04 EDT), објави Би-Би-Си.
Капсулата, која претрпе технички проблеми откако беше лансирана со Буч Вилмор и Суни Вилијамс од НАСА, се сметаше за премногу ризична за да ги однесе дома.
Наместо тоа, тие ќе се вратат со SpaceX Crew Dragon, но не пред февруари 2025 година - продолжувајќи го осумдневниот престој на ISS на осум месеци.
Неговиот лет назад ќе трае шест часа, а откако повторно ќе влезе во атмосферата на Земјата, ќе користи падобрани за да го забави спуштањето за да слета на вселенското пристаниште Вајт Сендс во Ново Мексико во 05:03 часот БСТ (12:03 по EDT) во сабота.
НАСА вели дека Буч и Суни се во добро расположение и во редовен контакт со нивните семејства.
Стив Стич, програмскиот менаџер на комерцијалната екипа на НАСА, на брифингот за медиумите изјави дека и двајцата астронаути биле страсни за својата работа.
„Тие ја разбираат важноста сега да се продолжи понатаму и да се врати безбедно леталото“.
Ова беше првиот пробен лет за вселенското летало Старлајнер на Боинг со астронаути во него.
Но, тој беше зафатен со проблеми набргу откако полета од Кејп Канаверал во Флорида на 5 јуни.
Капсулата имаше истекување на хелиум, кој го турка горивото во погонскиот систем, а неколку погони не работеле правилно.
Инженерите во Боинг и НАСА со месеци се обидувале да ги разберат овие технички проблеми, но кон крајот на август американската вселенска агенција одлучи дека Starliner не е доволно безбеден за да ги врати астронаутите дома.
Стив Стич призна дека имало „тензија во просторијата“ меѓу Боинг и НАСА додека се носела одлуката, при што Боинг тврдел дека нивното вселенско летало може безбедно да се врати со двајцата во леталото.
„Тимот на НАСА, поради неизвесноста и моделирањето, не можеше да се чувствува удобно со тоа“, рече тој.
Планот за користење на конкурентската компанија SpaceX донесе со себе значително одложување на враќањето на астронаутите.
Дополнително време е да се дозволи SpaceX да го лансира своето следно летало, а полетувањето е закажано за крајот на септември.
На него требаше да има четири астронаути, но наместо тоа ќе патува со двајца. Ова им остава простор на Буч и Суни да им се придружат во леталото за да се вратат на Земјата на крајот од планираниот престој следниот февруари.
Дејна Вајгел, менаџер на Меѓународната вселенска станица, рече дека астронаутите добро се прилагодуваат на нивната продолжена мисија. И двајцата претходно имаат завршено два долготрајни престои во вселената.
Таа рече дека парот ги преземал програмите за вежбање потребни за да останат здрави во бестежинска средина.
И додаде дека сега ја имаат целата опрема што им е потребна за нивниот непланиран осуммесечен престој.
„Кога првпат ги испративме, тие позајмуваа многу од нашата генеричка облека што ја имаме на бродот, а ние сега исклучивме некои од тие работи“, рече таа.
Таа објасни дека мисијата за снабдување во јули испорачала „специфични ставки “ што парот ги побарал.
„Значи, тие всушност ја имаат целата стандардна опрема за експедиција во овој момент што секој друг член на екипажот би можел да ја избере. И имаме уште едно товарно летало што доаѓа, па ќе испратиме сè друго што им треба за последната половина од нивната мисија “.
Проблемите со Starliner несомнено беа удар за Боинг, кој страда од финансиски загуби додека се бори да ја поправи својата репутација по неодамнешните инциденти во текот на летот и двете фатални несреќи пред пет години.
По толку многу проблеми, слетувањето без проблеми ќе биде многу посакуван исход за компанијата - и за НАСА.
„Откако ќе го вратиме леталото, ќе поминеме неколку месеци во анализа по летот“, рече Стив Стич.
Американската вселенска агенција ја нагласи својата посветеност на вселенското летало на Боинг - тоа што две американски компании ќе однесат астронаути во вселената е клучна цел на НАСА веќе некое време.
Кога нивната флота на вселенски шатл беше пензионирана во 2011 година, САД поминаа една деценија потпирајќи се единствено на руското вселенско летало Сојуз за транспорт на својот екипаж и товар - ситуација која НАСА призна дека е далеку од идеална.
Така, во 2014 година, на Boeing и SpaceX им беа доделени договори за обезбедување комерцијални вселенски летови за астронаутите на НАСА – на Boeing вредеше 4,2 милијарди долари, додека SpaceX доби 2,6 милијарди долари.
Досега SpaceX испрати девет летови со екипаж во вселената за НАСА, како и некои комерцијални мисии, но ова беше првиот обид на Боинг за мисија со екипаж.
Старлајнер на Боинг веќе беше одложен неколку години поради неуспеси во развојот на вселенското летало и два претходни летови без екипаж во 2019 и 2022 година, исто така, претрпеа технички проблеми.
Но, администраторот на НАСА, Бил Нелсон, вели дека е 100% сигурен дека повторно ќе лета со екипаж.