Најдена вода во атмосферата на ,,Супер –Земја” (ВИДЕО)

Осум пати потешка од Земјата и двојно поголема , планетата наречена К2-18б ротира во зона која можеби е погодна за живот и каде што можеби има вода во течна форма.

Вода е откриена за прв пат во атмосферата на егзопланета со температури слични на Земјата кои би можеле да го поддржат живот каков што го знаеме, откриле денеска научниците во списанието „Nature Astronomy“ .

„Оваа планета е најдобриот кандидат што го имаме надвор од нашиот Сончев систем“ во потрагата по знаци на живот, изјави ко-авторката Џована Тинети, астроном на Универзитетскиот колеџ во Лондон, за АФП.

„Не можеме да претпоставиме дали има океани на површината, но тоа е реална можност“.

Од над 4.000 егзопланети откриени до денес, ова е прва познато каде се комбинира карпеста површина и атмосфера со вода.

Повеќето егзопланети со атмосфери се огромни топки од гас, а голем број карпести планети за кои се достапни податоци, изгледа дека воопшто немаат атмосфера.

Дури и ако имаат таква комбинација, повеќето планети слични на Земјата се премногу далеку од нивните sвезди за да имаат течна вода или се толку блиску што водата испарува.

Откриено во 2015 година, К2-18б е една од стотиците таканаречени „суперземји“ - планети со помалку од десет пати поголема од нашата - забележана од вселенското летало „Кеплер“ на НАСА.Сега научниците ги проучија снимките и дојдоа до проценките за можност за живот на оваа супер планета.

Идните вселенски мисии се очекува да детектираат стотици други во наредните децении.

„Наоѓањето вода во потенцијално живеалиште во вселената, освен на Земјата, е неверојатно возбудливо“, рече главниот автор Ангелос Цијарас, исто така од UCL.

„К2-18б не е„ Земја 2.0 “, рече тој. „Сепак, нè доближува да одговориме на фундаменталното прашање: дали е Земјата единствена?“

Работејќи со спектроскопски податоци заробени во 2016 и 2017 година од вселенскиот телескоп Хабл, Циарас и неговиот тим користеле алгоритми со отворен извор за да ја анализираат ѕвездената светлина филтрирана во атмосферата на К2-18б.

Тие најдоа непогрешливи траги од водена пареа. Компјутерското моделирање откри  концентрации помеѓу 0,1 и 50 проценти.

За споредба, процентот на водена пареа во атмосферата на Земјата варира помеѓу 0,2 проценти над половите, и до четири проценти над тропските предели.

Има докази и за водород и хелиум. Азотот и метанот исто така може да бидат присутни, но со сегашната технологија остануваат невидливи, се вели во студијата.

Понатамошно истражување ќе може да го утврди степенот на покривање на облакот и процентот на вода во атмосферата.

Водата е клучна во потрагата по живот, делумно затоа што носи кислород.

„Животот каков што го знаеме е заснован на вода“, рече Тинети.

К2-18б орбитира околу црвена џуџеста sвезда на оддалеченост од 110 светлосни години - милион милијарди километри - во соѕвездието Лав на Млечниот Пат и веројатно е бомбардирано од повеќе деструктивно зрачење отколку Земјата.

„Веројатно е дека ова е првото од многуте откритија на потенцијално применливи планети“, рече астрономот на UCL, Инго Валдман, исто така коавтор.

„Ова не е само затоа што суперземјите како К2-18б се најчестите планети во нашата галаксија, туку и затоа што црвените џуџиња - sвезди помали од нашето Сонце - се најчестите sвезди“.

Новата генерација на вселенски инструменти за истражување  на sвездите, предводени од вселенскиот телескоп Џејмс Веб и мисијата АРИЕЛ на Европската вселенска агенција, ќе можат да ги опишат егзопланетните атмосфери со далеку повеќе детали.

АРИЕЛ, чие лансирање е закажано во 2028 година, ќе истражи околу 1.000 планети, а ќе обезбеди и доволно мостри и да ги идентификува оддалечените всленски пространства.

„Откриени се над 4.000 егзопланети, но не знаеме многу за нивниот состав и природата“, рече Тинети. „Со набљудување на голем примерок на планети, се надеваме дека ќе откриеме тајни за нивната хемија, формирање и еволуција“.

Фото: Сексапилната сопруга на фудбалерот Икарди, Ванда повторно гола!!

Сопругата на аргентинскиот фудбалер Мауро Икарди, Ванда Нара повторно ги воодушеви своите фанови на социјалните мрежи со провокативни фотографии.

Сексапилната Ванда често знае да предизвика „земјотрес“ на социјалните мрежи со секси фотки.

Русокосата Ванда сега предизвика хаос со две фотографии на кои е гола, без ниту едно парче облека на себе.

Очигледно е дека Ванда позирала за некој магазин.

Под голите фотки сопругата и менаџер на Икарди оставила кратка порака:

-Добра ноќ. Денот да ви биде поубав!!

Инаку Ванда редовно на социјалните мрежи објавува провокативни фотографии кои експресно добиваат илјадници лајкови и коментари.

Филипче на Самитот за универзална здравствена покриеност на ГС на ОН

Заедничка цел е да се изгради достапна, квалитетна и долгорочно одржлива здравствена заштита со граѓаните во центарот на здравствениот систем.

Универзалната здравствена покриеност е главна цел за здравствени реформи во нашата земја, истакна министерот за здравство Венко Филипче во своето обраќање на Самитот за универзалната здравствена покриеност на 74-тото Генерално собрание на Обединетите нации во Њујорк.

Филипче, како што соопшти владината прес-служба, нагласи дека таа цел произлегува од заедничката визија на Владата на Република Северна Македонија и на Министерството за здравство, за здравје и благосостојба на секого и насекаде кон што се насочени и здравствените реформи во земјата.

– Заедничка цел е да се изгради достапна, квалитетна и долгорочно одржлива здравствена заштита со граѓаните во центарот на здравствениот систем, а исто така да се зајакне чувствителноста и одговорноста на поединецот за своето здравје и здравјето на другите. Поставувањето на овој проблем како приоритет осигурува дека сите луѓе имаат пристап до здравствени услуги со доволен квалитет, а тоа ќе игра голема улога во намалувањето на здравствените нееднаквости во Македонија, потенцираше министерот за здравство Филипче во своето обраќање на Самитот за универзалната здравствена покриеност на 74-тото Генерално собрание на ОН.

Филепче, како што се наведува, информираше дека Македонија е меѓу првите земји на глобално ниво што ја разгледа својата заложба за примарна здравствена заштита во согласност со Декларацијата на Астана и дека земјата го продолжи овој процес за време на првиот национален форум за здравствена заштита, што се одржа на 13 февруари 2019 година.

Министерот Филипче го запозна Самитот за универзалната здравствена покриеност за новата визија на земјата за примарната здравствена заштита како клучен национален приоритет насочен кон подобрување на севкупните перформанси на здравствениот систем и истакна дека земјата ја забрзува нејзината имплементација.

– Усогласувањето на примарната здравствена заштита со оваа визија ќе го зголеми нејзиниот капацитет за реакција и ќе обезбеди одржливост на здравствениот систем, спречување и намалување на товарот на незаразните заболувања и подобрување на здравјето и благосостојбата на населението во Македонија, рече во своето обраќање министерот Филипче. Тој посочил дека продолжува мултисекторската соработка и се фокусирани да се обезбеди достапен и висококвалитетен здравствен систем ориентиран кон граѓаните.

Трет Меѓународен саем на пронајдоци, иновации и нови технологии „ИНОВАМАК 2019"

Во организација на Националната Асоцијација на иноватори на Македонија (NAIM), денеска во Скопје, ќе биде отворен Третиот Меѓународен саем на пронајдоци, иновации и нови технологии  „ИНОВАМАК 2019".

На тридневната саемска манифестација што ќе се одржува во Домот на АРМ – Скопје, учество ќе земат над 100 иноватори од повеќе од 20 држави, како и студенти од Машинскиот факултет при Универзитетот Св. Кирил и Методиј.

Помеѓу гостите на саемот се и генералниот директор на Светска Федерација на иноваторски асоцијации – IFIA, Хусеин Хујиќ, проф. д-р Зенгпеи Ксуан од Асоцијацијата на иноватори од Народна Република Кина, како и амбасадорот за СТЕМ образование и менаџер на работната мрежа за млади во IFIA, проф. Винфрид Штурм.

На прес-конференцијата по повод отворањето на саемот ќе се обрати потпретседателот на Националната асоцијација на иноватори Мирко Узелац.