Најдена вода во атмосферата на ,,Супер –Земја” (ВИДЕО)

Осум пати потешка од Земјата и двојно поголема , планетата наречена К2-18б ротира во зона која можеби е погодна за живот и каде што можеби има вода во течна форма.

Вода е откриена за прв пат во атмосферата на егзопланета со температури слични на Земјата кои би можеле да го поддржат живот каков што го знаеме, откриле денеска научниците во списанието „Nature Astronomy“ .

„Оваа планета е најдобриот кандидат што го имаме надвор од нашиот Сончев систем“ во потрагата по знаци на живот, изјави ко-авторката Џована Тинети, астроном на Универзитетскиот колеџ во Лондон, за АФП.

„Не можеме да претпоставиме дали има океани на површината, но тоа е реална можност“.

Од над 4.000 егзопланети откриени до денес, ова е прва познато каде се комбинира карпеста површина и атмосфера со вода.

Повеќето егзопланети со атмосфери се огромни топки од гас, а голем број карпести планети за кои се достапни податоци, изгледа дека воопшто немаат атмосфера.

Дури и ако имаат таква комбинација, повеќето планети слични на Земјата се премногу далеку од нивните sвезди за да имаат течна вода или се толку блиску што водата испарува.

Откриено во 2015 година, К2-18б е една од стотиците таканаречени „суперземји“ - планети со помалку од десет пати поголема од нашата - забележана од вселенското летало „Кеплер“ на НАСА.Сега научниците ги проучија снимките и дојдоа до проценките за можност за живот на оваа супер планета.

Идните вселенски мисии се очекува да детектираат стотици други во наредните децении.

„Наоѓањето вода во потенцијално живеалиште во вселената, освен на Земјата, е неверојатно возбудливо“, рече главниот автор Ангелос Цијарас, исто така од UCL.

„К2-18б не е„ Земја 2.0 “, рече тој. „Сепак, нè доближува да одговориме на фундаменталното прашање: дали е Земјата единствена?“

Работејќи со спектроскопски податоци заробени во 2016 и 2017 година од вселенскиот телескоп Хабл, Циарас и неговиот тим користеле алгоритми со отворен извор за да ја анализираат ѕвездената светлина филтрирана во атмосферата на К2-18б.

Тие најдоа непогрешливи траги од водена пареа. Компјутерското моделирање откри  концентрации помеѓу 0,1 и 50 проценти.

За споредба, процентот на водена пареа во атмосферата на Земјата варира помеѓу 0,2 проценти над половите, и до четири проценти над тропските предели.

Има докази и за водород и хелиум. Азотот и метанот исто така може да бидат присутни, но со сегашната технологија остануваат невидливи, се вели во студијата.

Понатамошно истражување ќе може да го утврди степенот на покривање на облакот и процентот на вода во атмосферата.

Водата е клучна во потрагата по живот, делумно затоа што носи кислород.

„Животот каков што го знаеме е заснован на вода“, рече Тинети.

К2-18б орбитира околу црвена џуџеста sвезда на оддалеченост од 110 светлосни години - милион милијарди километри - во соѕвездието Лав на Млечниот Пат и веројатно е бомбардирано од повеќе деструктивно зрачење отколку Земјата.

„Веројатно е дека ова е првото од многуте откритија на потенцијално применливи планети“, рече астрономот на UCL, Инго Валдман, исто така коавтор.

„Ова не е само затоа што суперземјите како К2-18б се најчестите планети во нашата галаксија, туку и затоа што црвените џуџиња - sвезди помали од нашето Сонце - се најчестите sвезди“.

Новата генерација на вселенски инструменти за истражување  на sвездите, предводени од вселенскиот телескоп Џејмс Веб и мисијата АРИЕЛ на Европската вселенска агенција, ќе можат да ги опишат егзопланетните атмосфери со далеку повеќе детали.

АРИЕЛ, чие лансирање е закажано во 2028 година, ќе истражи околу 1.000 планети, а ќе обезбеди и доволно мостри и да ги идентификува оддалечените всленски пространства.

„Откриени се над 4.000 егзопланети, но не знаеме многу за нивниот состав и природата“, рече Тинети. „Со набљудување на голем примерок на планети, се надеваме дека ќе откриеме тајни за нивната хемија, формирање и еволуција“.

Плејбој објави нова фотографија од најпознатата зајачица

Службениот Инстаграм профил на Плејбој е вистински рај за очите на сите осум милиони луѓе кои го следат.

Екипата од најпознатиот машки магазин на светот секојдневно објавува стари фотографии од убавиците кои се фотографирале за овој магазин. Таму може да се видат некои од најубавите жени од шеесеттите па се до денес. Но, најмногу внимание привлече најпознатата Плејбој зајачица Памела Андерсон со фотографија на која таа е потполно гола.

Лепа Брена и Боба слават 28 години брак

Лепа Брена, една од најпопуларните пејачки на Балканот, слави 28 годи брак со Боба Живоиновиќ.

Пеачката открива дена ниту оваа година нема да има гламурозна прослава.

-Ние тоа го прославуваме многу лесно и едноставно. Сакам сите деца да се со нас, со нивните девојки и сопруги. Отвораме шише шампајн, седиме и се дружиме. Без многу гламур, објаснува Брена.

Балканската дива појаснува и дека цел декември во нејзиниот дом владее празнична атмосфера.

-Декември е месев во кој навистина имаме многу обврски. Особено оние обврски кои луѓето не ги гледаат а тоа е да имате некаква комуникација со своето семејство. Затоа што на нашите деца им се потребни мајките во декември. Моите деца пораснаа па тие мене многу повеќе ми помагаат отколку јас на нив, Многу сум среќна оваа година, затоа што јас и Боба славиме 28 години брак. Славиме годишнина, изјавила Брена.

Популарната пејачка на својот Инстаграм профил објави и снимка од венчавката.

-И така ние 28 години. Не е ништо страшно. Среќна жена. Јас немам друг дом, напиша Брена.

Видео: Што се случува доколку пробате да фотокопирате банкнота од 50 евра

Еден јутјубер направил експеримент за да види што се случува доколку се обиде да фотокопира банкнота во обична фотокопир машина.

Тој користел банкнота од 50 евра, а резултатите се изненадувачки.

По првиот обид за копирање, копијата од банкнотата по себе имала бели линии по цела должина, Тогаш тој одлучил да проба да додаде уште еден предмет за копирање за да види што ќе се случи.

Во третиот обид тој прекрива дел од банкнотата со бела трака и конечно успева да го измами скенерот , но е очигледно дека дел од банкнотата е прекриен.