Анкета во Германија: Само 17% од возачите преферираат електрични автомобили

Возилата со мотори со внатрешно согорување сè уште се многу популарни меѓу возачите.

Ова произлегува од годишното истражување за автомобили на Таргобанк, кое го пренесе германската агенција dpa, а го објави Auto Bild.

Според истражувањето, кога купуваат автомобил, 68 отсто од анкетираните попрво би се одлучиле за автомобил со мотор со внатрешно согорување отколку за електричен автомобил (во 2023: 72 отсто). Во исто време, 31 отсто веруваат дека моторите со внатрешно согорување повеќе не се модерни. Во репрезентативна онлајн анкета на Институтот за истражување на јавното мислење учествувале 1009 возачи.

Истражувањето на Таргобанк за автомобили покажало дека при купување автомобил, 31 отсто од испитаниците повеќе би сакале бензински мотори, додека 13 отсто би избрале дизел. 15 проценти би можеле да замислат автомобил со хибриден погон, а 3 проценти возило со горивни ќелии.

17 проценти би претпочитале исклучиво електричен автомобил. Останатите 21 процент биле неопределени. Според истражувањето, 29 отсто од возачите на мотори со внатрешно согорување планираат да се префрлат на алтернативен погон. Во 2023 година, сè уште било 36 проценти.

Според истражувањето, сликата за електричните автомобили се подобрила за дванаесет месеци. 43 отсто од испитаниците веруваат дека електричните автомобили се поеколошки од моторите со внатрешно согорување, што е за 4 процентни поени повеќе отколку во 2023 година.

Меѓу причините за загриженост за електричните автомобили споменати во истражувањето се релативно високата куповна цена, потенцијалната штета на животната средина поради батериите, нивниот ограничен век на траење, неразвиената мрежа на станици за полнење и премалиот домет. Популарноста на хибридните возила паднала за 3 процентни поени на 54 проценти во рок од една година.

Била отворена и темата за поддршка на мобилноста од страна на работодавачот. 75 проценти од вработените би сакале бесплатна инфраструктура за полнење е-автомобил и електронски велосипед. 65 проценти сметаат дека нудат можност за атрактивна работа со велосипед. За 52 отсто од анкетираните, работодавците би можеле да имаат корист од финансиска субвенција за полначи доколку приватно се префрлат на електрични автомобили.

Судири во Истанбул меѓу полицијата и демонстрантите кои го одбележуваат 1 Мај

Турската полиција интервенираше за да спречи групи кои сакаат да стигнат до плоштадот Таксим во Истанбул за да учествуваат во демонстрации по повод Меѓународниот ден на трудот, 1 Мај, кои се забранети од властите, објави турскиот весник „Хуриет“.

Дојде до судирите меѓу полицијата и демонстрантите и дел од нив се приведени.

Турските власти претходно оваа недела објавија дека ги забрануваат првомајските демонстрации на централниот плоштад Таксим во Истанбул и предупредија на планирани терористички напади во метрополата за празникот.

Во различни делови на Турција вчера беа приведени 58 осомничени откако беше утврдено дека учествувале во подготовка на провокации по повод Денот на трудот, а денеска следуваа серија нови апсења на 41 лице во акција против Исламската држава.

Во рамки на мерките за 1 мај, од утрото се затворени патиштата кон централниот истанбулски плоштад Таксим. Властите идентификуваа вкупно 40 места во Истанбул за одржување настани по повод Денот на трудот, чие обезбедување ќе го следат над 42.000 полицајци. /МИА

15 годишник најмлад пациент со мозочен удар

25 илјади пациенти во статистиката биле запишани дека минатата година имале мозочен удар.

15 годишен пациент е најмладјиот на клиниката за неврологија. Неврохирургот Рендевски вели дека бројката се зголемува и на клиниката за неврохирургија, но и расте бројот на мозочни удари и кај млади луѓе. Причина за мозочните удари се нерегуларниот висок притисок. Емотивниот стрес, големата количина на храна со сол е причина за високиот притисок. Неврохиругот Рендевски вели дека многу често високиот крвен притисок се игнорира но последиците се големи и со ризик за губње на живот. Она што е важно е лекувањето по хеморагичните мозочни удари. Неврохирургот Рендевски и биологот Алексовски со години ја истражуваат маркерките кои по прележаниот удар покажуваат како ќе се лекува пациенотот. Преку математички формули определуваат како биомаркерите влијаат вра развојот на отокот по ударот.

Истражувањето е објавено во престижното медицинско списание Интеч Опен во Лондон го објави истражувањето „Двете страни на глутаматот“ маркер кој е најодговорен за лекувањето по прележан удар.

Рендевски и Алексовски веруваат дека со развојот на ова истражување ќе се направи фокус во лекувањето кај пацинтите со мозочен удар.

Утре нов обид да се намалат ценита на осигурителните полиси

Утре во министерството за финасии ќе има нов состанок каде повторно ќе се разговара, дали граѓаните ќе продолжат да плаќаат за 15% повисоко на осигурувањето за регистрација на возилата.

Одлуката доаѓа откако и покрај предлогот на финасии да останат старите цени пред 25 Април осигуртелние компании наплатуваат по повиски цени. По утрешниот состанок се очекува да се достави предлог со цени до владата за формирање на нов тарифник со кои ќе се влијае на намалување на цените. Владата ќе ја донесе конечната одлука на седница кои цени ќе останат. Според извори од Агенцијата за супервизија со податоци за Канал 5 објаснуваат зошто цените на задолжителната автомобилска одговорност не треба да се зголемат.

Според добиените податоци, за 2023 година за штети осигурителните компании исплатиле 39,3 милиони евра што претставува само 45%од парите наплатени од осигурениците. Додека наплатата била 65милиони евра. Во однос на претходниот тренд бил дека осигуртелните компании исплаќале и до 50% од собраните средства. Вкупно за 2023 година се исплатени над една милијарда денари провизии за продажба на автомобилско осигурување. Доколку останат цените што ги одредило Националното биро, сопствениците на возила со моќност на моторот од 44 до 55 киловати наместо 5.453 денари, сега за осигурување ќе треба да платат 839 денари повеќе, односно 6.292 денари. Најголемо зголемување на цената на осигурителната полиса ќе почувствуваат сопствениците на возила со помоќен мотор. Над 1300 денари повеќе ќе платат возачите чии коли се со моќност од 84 до 110 кв, додека пак над 1500 денари повеќе ќе ги чини осигурувањето тие кои поседуваат автомобил со моќност на моторот од над 110 киловати.

Оправдувањето на осигурителните компании одлуката за зголемување на цената на осигурителната полиса за 15,4 ‘ ја оправудваат дека повеќе од десет година цената не е промената, а трошоците им се зголемиле.

притисни ентер