Државната агенција за образование (ТЕА) започна со имплементација на систем за вештачка интелигенција за постигнување отворени прашања на STAAR тестовите, со цел да се намали бројот на потребни оценувачи и да се заштедат помеѓу 15 и 20 милиони долари годишно.
Според извештаите, новиот систем користи технологија за обработка на природен јазик, слична на технологијата што ги овластува четботовите како што е ChatGPT, да ги разберат и проценат одговорите на учениците. Овој пристап беше воведен поради зголемувањето на бројот на отворени прашања на STAAR тестовите, кои беа редизајнирани претходната година за да вклучуваат помалку прашања со повеќекратен избор и повеќе одговори со отворен тип.
Хозе Риос, директор за оценување на учениците во ТЕА, истакнува дека отворените одговори се важни за оценување на разбирањето на учениците, но бараат значително повеќе време за оценување. Како решение, ТЕА разви систем кој беше обучен за 3.000 одговори на студенти кои претходно беа оценувани од луѓе. Исто така, планирано е четвртина од сите оценки добиени со вештачка интелигенција да бидат повторно проверени од човечки оценувачи, како и оценки што системот не успева соодветно да ги обработи, на пример кога користи сленг или одговори на странски јазик.
Сепак, некои просветни работници изразуваат загриженост за новиот систем. Лори Рап, управител на училиштата во округот Луисвил, пријавил значително зголемување на нула оценки кога системот бил испробуван во декември 2023 година, фрлајќи сомнеж врз ефективноста и доверливоста на автоматското оценување.
И покрај предизвиците, ТЕА нагласува дека нивниот систем е затворен и се разликува од конвенционалните системи за вештачка интелигенција бидејќи не користи алгоритми за прогресивно учење, туку наместо тоа се потпира на фиксни параметри предодредени за време на системската обука. Ова треба да ја минимизира можноста за грешки и неправилности во оценувањето.
Бидејќи вештачката интелигенција сѐ повеќе се користи во образовните процеси, останува да се види како овие системи ќе се развиваат и ќе се прилагодат на предизвиците на реалниот свет и како ќе бидат прифатени од образовната заедница.